دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

در این وبلاگ بیماریهای مغز و اعصاب، اخبار و پیشرفت های جدید در این زمینه به زبان ساده و قابل استفاده عموم نوشته خواهد شد. بدلیل عدم فرصت کافی امکان پاسخگویی خصوصی مقدور نیست. لذا فقط به سوالاتی که موافقت برای انتشار عمومی در آن درج شده باشد با حفظ محرمانگی پرسشگر و پس از ویرایش مختصر، پاسخ بصورت عمومی منتشر خواهد شد.

ام اس و کمردرد

جمعه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۴۷ ق.ظ

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻پرسش و پاسخ🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

🆔 @Ameli_Office
📩 پرسش:


کمردرد در بیماران مبتلا به ms می تواند از عوارض بیماری باشد کمردردی که گاه ناگهانی و گاه هم به تدریج شروع می شود و با راه رفتن و ایستادن و حتی نشستن تشدید می شود و برای رفع آن چه توصیه ای دارید از پاسخگویی شما سپاسگزارم


🆔 @Ameli_Office
🖋 پاسخ: 👇👇👇


✅ کمردرد از مشکلات شایع در جامعه است. در بیماران مبتلا به ام اس هم شیوع نسبتا زیادی دارد. حدود یک پنجم بیماران مشکل کمردرد را دارند.

✅ کمردرد در اکثر افراد بدلیل ضعف عضلات حمایت کننده ستون فقرات و فشار بیش از حد در اثر حرکت نامناسب به مفاصل و دیسک بی مهره های کمری  و پارگی دیسک ایجاد می شود. در بیماران مبتلا به ام اس، کم تحرکی سبب تشدید ضعف عضلات حمایت کننده کمری شده و بیش از سایرین مستعد آسیب مفاصل بین مهره ای و دیسک های کمری هستند.  یکی از عوارض بیماری ام اس اسپاسم و سفتی عضلات پاها و همینطور مشکل تعادل است که سبب تشدید فشار نامناسب به مهره های کمری و کمردرد می شود. گاهی اوقات کمردرد بدنبال التهاب و پلاک نخاع رخ می دهد که با حرکت گردن به پایین درد تیرکشنده در پشت تا پایین پیدا می کند.

✅ بهترین راه برای پیشگیری از کمردرد ورزش و فعالیت های مناسب تقویت عضلات کمر تحت نظر فیزیوتراپ است. برداشتن و حمل صحیح وسایل از زمین، نحوه صحیح نشستن در پیشگیری بسیار مهم است. در مواردیکه سفتی و اسپاسم پاها شدید باشد داروهای شل کننده عضلات مفید خواهد بود. در مواردیکه بیرون زدگی دیسک کمری سبب فشار بر روی سیاتیک شده باشد و با درمانهای توانبخشی بهبود نیابد درمان جراحی توصیه می شود.


👉 www.t.me/Ameli_Office    کانال تلگرام مطب دکتر جواد عاملی

📩 @DrAmeli             راه ارسال سوال📩

  • جواد عاملی مازندرانی

ام اس

کمردرد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی