دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

در این وبلاگ بیماریهای مغز و اعصاب، اخبار و پیشرفت های جدید در این زمینه به زبان ساده و قابل استفاده عموم نوشته خواهد شد. بدلیل عدم فرصت کافی امکان پاسخگویی خصوصی مقدور نیست. لذا فقط به سوالاتی که موافقت برای انتشار عمومی در آن درج شده باشد با حفظ محرمانگی پرسشگر و پس از ویرایش مختصر، پاسخ بصورت عمومی منتشر خواهد شد.

بیماری ام اس و طب سوزنی

جمعه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۴۱ ق.ظ

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻پرسش و پاسخ🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

🆔 @Ameli_Office
📩 پرسش:

اینجانب بیمار ام اس ۶۳ ساله که اولین علائم در سن ۳۷ سالگی با درد کمر و سستی پای چپ شروع شد, ام اس تشخیص داده شد و تاکنون در حال مداوا هستم علائمم در حال حاضر پیش رفت نموده ولی روی پا هستم و به من توصیه شده که با طب سوزنی معالجه میشوید میخواستم نظر حضرتعالی را در این زمینه جویا شوم



🆔 @Ameli_Office

🖋 پاسخ: 👇👇👇


✅ بر اساس طب سنتی چینی، بیماری ام اس شامل پنج مرحله، افزایش رطوبت، ضعف معده و طحال، ضعف کبد و کلیه و کندی جریان خون است. در درمانهای سنتی چینی ترکیبی از طب سوزنی، درمانهای گیاهی و تغذیه ای و ماساژ برای اصلاح این روند توصیه شده است.

✅ گرچه در برخی موارد ادعاهایی مبنی بر درمان ام اس شده است اما اکثر مقالات و گزارش‌های ارائه شده با عنوان درمان ام اس با روش طب سوزنی در جهت بهبودی بخشیدن به علایم بیماری ام اس بوده است نه اصل بیماری ام اس.

✅ اثرات درمانی طب سوزنی بیشتر در جهت کاهش خستگی، کاهش درد و سفتی عضلات و افزایش احساس خوب بودن، بوده است. البته در همین موارد هم نتایج یکسان نبوده است. در برخی موارد، طب سوزنی موثر بوده و در برخی موارد تاثیر چندانی نداشته است.

✅ در آزمایش بر روی موش، طب سوزنی همراه با تحریک الکتریکی سبب کاهش التهاب مغزی و تسریع بهبودی غلاف میلین شده است. البته این اثرات در انسان به اثبات نرسیده است.


👉 www.t.me/Ameli_Office    کانال تلگرام مطب دکتر جواد عاملی

📩 @DrAmeli             راه ارسال سوال📩

  • جواد عاملی مازندرانی

ام اس

طب سنتی

طب سوزنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی