دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

در این وبلاگ بیماریهای مغز و اعصاب، اخبار و پیشرفت های جدید در این زمینه به زبان ساده و قابل استفاده عموم نوشته خواهد شد. بدلیل عدم فرصت کافی امکان پاسخگویی خصوصی مقدور نیست. لذا فقط به سوالاتی که موافقت برای انتشار عمومی در آن درج شده باشد با حفظ محرمانگی پرسشگر و پس از ویرایش مختصر، پاسخ بصورت عمومی منتشر خواهد شد.

تهوع و استفراغ بدنبال نوراستور

جمعه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۰۴ ق.ظ

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻پرسش و پاسخ🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

🆔 @Ameli_Office

📩 سوال:

پدرم حدود یک ساله که پارکینسون داره البته ما حدود سه ماهه که متوجه شدیم. از ابتدای درمان پدرم هر وقت داروی نوراستور را میخورد استفراغ میکند. شکم خالی هم میخورد دارو را برمی گرداند. لطفا من را راهنمایی کنید .اگر داروی دیگری جایگزین شود بهتر میشود؟


🆔 @Ameli_Office
🖋 پاسخ: 👇👇👇


✅ تهوع و استفراغ عارضه اکثر داروهای پارکینسون است. تهوع و استفراغ بویژه اگر داروها را با مقادیر زیاد شروع کنیم و یا چند دارو را باهم شروع کنیم، بیشتر خواهد بود. در بیمارانی که قبلاً مشکل گوارشی داشته‌اند، این عارضه بیشتر است.

✅ برای کاهش عارضه بهتر است ابتدا داروی نوراستور (مادوپار) که داروی اصلی درمان پارکینسون است را با مقادیر کمتر و در چند نوبت تقسیم کرد. مصرف دارو همراه غذا، گرچه جذب دارو را تا حدودی به تاخیر می اندازد، اما تهوع و استفراغ را کمتر می کند. بعد از رفع تهوع و استفراغ بتدریج مقدار دارو اضافه شود و در صورت نیاز، داروهای دیگر پارکینسون نیز شروع شود.

✅ در مواردی که مشکل گوارشی از قبل وجود داشته است بهتر است درمان مشکل گوارشی همزمان انجام شود.



👉 www.t.me/Ameli_Office    کانال تلگرام مطب دکتر جواد عاملی


📩 @DrAmeli             راه ارسال سوال📩

  • جواد عاملی مازندرانی

استفراغ

تهوع

مادوپار

نوراستور

پارکینسون

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی