دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

در این وبلاگ بیماریهای مغز و اعصاب، اخبار و پیشرفت های جدید در این زمینه به زبان ساده و قابل استفاده عموم نوشته خواهد شد. بدلیل عدم فرصت کافی امکان پاسخگویی خصوصی مقدور نیست. لذا فقط به سوالاتی که موافقت برای انتشار عمومی در آن درج شده باشد با حفظ محرمانگی پرسشگر و پس از ویرایش مختصر، پاسخ بصورت عمومی منتشر خواهد شد.

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

۱۰
آذر

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻پرسش و پاسخ🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
🆔 @Ameli_Office

📩 سوال:

من خانمی ۳۶ساله هستم با تاری دید در یک چشم مواجه شدم که تشخیص cis دادند. برای بهبود دید چشمم دو بار تزریق کورتون انجام دادم هر بار پنج گرم که از بار دوم الان پانزده روز میگذره و متاسفانه هیچ بهبودی نداشتم و اینکه تزریق امپول ربیف رو شروع کردم .


🆔 @Ameli_Office

🖋 پاسخ: 👇👇👇


✅ درمان معمول التهاب عصب چشم پالس کورتن ۱ گرم به مدت ۳-۱۰ روز بر حسب شدت آسیب بینایی و پاسخ به درمان می باشد. در موارد خفیف ۳ روز کافی است و در موارد شدید تا ۱۰ روز ادامه داده می شود.

✅ در مواردی که اختلال دید با پالس کورتن بهبودی قابل ملاحظه نداشته باشد می توان از روش‌ دیگر درمان مثل پلاسمافرزیس( تعویض پلاسما) و یا تزریق IVIG کمک گرفت.

✅ هر قدر شدت آسیب بینایی در ابتدا بیشتر باشد احتمال باقی ماندن درجاتی از تاری دید بیشتر است.


✅ از آنجاییکه عدم بهبودی تاری دید ناشی از بیماری ام اس غیر معمول است، علل دیگر تاری دید و التهاب عصب بینایی مثل NMO و بیماری‌های چشم هم مورد بررسی قرار می گیرند.




👉 www.t.me/Ameli_Office    کانال تلگرام مطب دکتر جواد عاملی

📩 @DrAmeli             راه ارسال سوال📩

  • جواد عاملی مازندرانی