دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

در این وبلاگ بیماریهای مغز و اعصاب، اخبار و پیشرفت های جدید در این زمینه به زبان ساده و قابل استفاده عموم نوشته خواهد شد. بدلیل عدم فرصت کافی امکان پاسخگویی خصوصی مقدور نیست. لذا فقط به سوالاتی که موافقت برای انتشار عمومی در آن درج شده باشد با حفظ محرمانگی پرسشگر و پس از ویرایش مختصر، پاسخ بصورت عمومی منتشر خواهد شد.

در جدیدترین مطالعه پیگیری 30 ساله بر روی 550 مرد و زنی که مصرف الکل را بصورت داوطلبانه اظهار داشته اند اما وابسته به الکل هم نبوده اند دیده شده که حتی مقادیر کم الکل هم در مقایسه با کسانیکه الکل مصرف نمی کرده اند سبب تحلیل و کوچک شدن مغز بویژه بخش های مهم مرتبط با حافظه ( هیپوکامپ) شده است.

نتایج این مطالعه که در مجله BMJ در تاریخ 6 ژوئن 2017 چاپ شده است نشان می دهد هر قدر مصرف الکل بیشتر بوده باشد میزان شدت تحلیل مغز هم بیشتر خواهد بود. و این رابطه حتی در موارد مصرف متوسط ( 5 لیوان 175 سی سی الکل 14%) نیز بارز بوده است. بر خلاف تصور رایج که مقادیر کم الکل اثرات سودمند بر مغز دارد این مطالعه در مقادیر اندک مصرف هم چنین محافظتی را نشان نداده است و میزان تحلیل مغزی بیشتر بوده است.

بعلاوه در کسانیکه مصرف زیاد الکل داشته اند میزان اسیدی به توانایی گفتاری و تسلط واژگانی سریعتر بروز کرده بوده است.


کانال تلگرام: www.t.me/Ameli_Office


  • جواد عاملی مازندرانی

الکل

حافظه

سکته مغزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی