دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

در این وبلاگ بیماریهای مغز و اعصاب، اخبار و پیشرفت های جدید در این زمینه به زبان ساده و قابل استفاده عموم نوشته خواهد شد. بدلیل عدم فرصت کافی امکان پاسخگویی خصوصی مقدور نیست. لذا فقط به سوالاتی که موافقت برای انتشار عمومی در آن درج شده باشد با حفظ محرمانگی پرسشگر و پس از ویرایش مختصر، پاسخ بصورت عمومی منتشر خواهد شد.

ام اس و ازدواج

جمعه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۰۰ ق.ظ

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻پرسش و پاسخ🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

🆔 @Ameli_Office
📩 سوال:

من یه پسر ٢٢ ساله هستم تقریبا ٢ساله ام اس دارم ولی فعلا اصلا مشکل ندارم . با یه دختر خواستم ازدواج کنم چون ام اس داشتم قبول نکرد. آیا من مشکلی واسه ازدواج دارم یا نه؟


🆔 @Ameli_Office
🖋 پاسخ: 👇👇👇


✅ یکی از مشکلات ازدواج بیماران مبتلا به ام اس، عدم شناخت اکثریت افراد از بیماری است. بیشتر نگرش مردم از ام اس، مربوط به دورانی است که هیچ درمانی برای بیماری در دسترس نبود. گرچه هنوز درمان قطعی برای بیماری وجود ندارد، اما اگر بیمار همین داروهای پیشگیری کننده از پیشرفت بیماری را منظم استفاده کند، احتمال بروز ناتوانی بعدی بطور قابل توجهی کم می شود.

✅ نداشتن حمله شدید، باقی نگذاشتن علامت بعد از بهبود حمله، تعداد کم پلاک در مغز و حملات اندک و خفیف، بویژه در سالهای اول تشخیص، از نشانه های احتمالی آینده خوب هستند. شروع درمان از ابتدای بیماری بسیار مهم است. اما باید بدانیم بیماری ام اس غیر قابل پیش بینی است و هیچکدام از این موارد نمی توانند پیشگویی کننده قطعی باشند.

✅ کسی که می خواهد با فرد مبتلا به ام اس ازدواج کند باید برای برخی شرایط  و  وظایف احتمالی آمادگی داشته باشد. خستگی زودرس و نیاز به کمک در کارهای روزمره، نیاز به کمک در تزریق دارو، نمونه هایی از این شرایط احتمالی می باشند.

✅ بیماری ام اس مشکلی برای باروری ایجاد نمی کند. اما بیماری ام اس گاهی اوقات سبب کاهش میل و قوای جنسی بویژه در مردان می شود. البته در اکثر موارد درمانهای کمکی سبب رفع این مشکلات می شود.

 ✅ بیماری ام اس گرچه ارثی نیست اما در خانواده فرد مبتلا به ام اس، بیش از سایر افراد جامعه است. احتمال بروز بیماری ام اس در فرزندان والدین مبتلا به ام اس حدود ٣-٥ درصد است که حدود ٧ برابر جامعه است. این احتمال بویژه اگر والدین سیگاری باشند بیشتر است.                                                                                                                                                                                                                                                       
 
✅ مسئله مهمی که باید طرفین در نظر بگیرند، هزینه های درمانی است. داروهای بیماری ام اس نسبتاٌ گران هستند و اگر پوشش بیمه ای کافی نداشته باشند، باید به توانایی تحمل این هزینه ها در زندگی مشترک توجه داشت.

✅ باید بدانیم بیماریهای مختلفی در طول زندگی هر فردی را تهدید می کند. حتی ممکن است بیماری بعد از ازدواج رخ دهد. در مواردیکه ازدواج با عشق و علاقه واقعی و همینطور با آگاهی و واقع نگری همراه باشد، اثرات و انرژی مثبت حاصله می تواند بر مشکلات احتمالی در زندگی غلبه کند.


👉 www.t.me/Ameli_Office    کانال تلگرام مطب دکتر جواد عاملی

📩 @DrAmeli             راه ارسال سوال📩

  • جواد عاملی مازندرانی

ازدواج

ام اس

سیگار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی