دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

در این وبلاگ بیماریهای مغز و اعصاب، اخبار و پیشرفت های جدید در این زمینه به زبان ساده و قابل استفاده عموم نوشته خواهد شد. بدلیل عدم فرصت کافی امکان پاسخگویی خصوصی مقدور نیست. لذا فقط به سوالاتی که موافقت برای انتشار عمومی در آن درج شده باشد با حفظ محرمانگی پرسشگر و پس از ویرایش مختصر، پاسخ بصورت عمومی منتشر خواهد شد.

ام اس و تشنج

جمعه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۳:۳۳ ب.ظ
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻پرسش و پاسخ🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻


📩 سوال:


    من مبتلا بیماری ام اس هستم که ۵ ساله بیمار شدم. از بچگی تشنج میکردم نزدیک ۴ سال بود که تشنج نکرده بودم ولی از دوسال پیش دوباره تشنجاتم برگشته حالا هفته‌ای یکبار حتما تشنج میکنم به طوری که چند ثانیه خیره میشوم. داروهایم کاربامازپین فنوباربیتال و گاپنتین است. 
    درمورد ام اس هم خستگی زیاد دارم اسپاسم عضلات و درد خیلی شدید به طوری که خوابم نمیبره درد تا چند روز ادامه داره  و خوب میشه به مدت دو روز دوباره درد پا شروع میشه درد روی زانوم و پشت پام تا لگن که انگار میخواد در بیاد از درد شدید و دیسک کمر شدید هم دارم.



🖋 پاسخ: 👇👇👇



✅ شیوع تشنج در بیماری ام اس بیشتر از جامعه است و حدود ۲ تا ۳ درصد بیماران تجربه تشنج را دارند. تشنج از انواع مختلفی است و درمان آن مشابه سایر موارد تشنج است. در این موارد علت تشنج بروز پلاک در نواحی قشری مغز است.

✅ هم بیماری ام اس و هم بیماری صرع از بیماریهای شایع مغزی می باشند و احتمال بروز اتفاقاتی هر دو در یک فرد نیز وجود دارد. در مورد شما که از کودکی مبتلا به صرع شده‌اید و سپس به بیماری ام اس، احتمالا از همین موارد است. در این موارد هر دو بیماری باید بصورت جداگانه درمان شود.

✅ یکی از علایم بیماری ام اس درد و اسپاسم های دردناک دوره‌ای است. در این حالت درد تیر کشنده و یا اسپاسم دردناک عضلات بطور مکرر رخ می دهد و بعد مدتی از چند هفته تا چند ماه فروکش می کند. این علایم نشانه عود جدید نیست. در این موارد هم داروهای ضد تشنج سبب فروکش درد می شود.


👉 www.t.me/Ameli_Office    کانال تلگرام مطب دکتر جواد عاملی

📩 @DrAmeli             راه ارسال سوال

  • جواد عاملی مازندرانی

ام اس

تشنج

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی