دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

در این وبلاگ بیماریهای مغز و اعصاب، اخبار و پیشرفت های جدید در این زمینه به زبان ساده و قابل استفاده عموم نوشته خواهد شد. بدلیل عدم فرصت کافی امکان پاسخگویی خصوصی مقدور نیست. لذا فقط به سوالاتی که موافقت برای انتشار عمومی در آن درج شده باشد با حفظ محرمانگی پرسشگر و پس از ویرایش مختصر، پاسخ بصورت عمومی منتشر خواهد شد.

ام اس و عوارض اینترفرون

پنجشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۰۸:۲۲ ب.ظ

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻پرسش و پاسخ🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

🆔 @Ameli_Office
📩 پرسش:

 

من از اسفند ۹۸ دچار تاری دید در چشم چپم شدم که بعد از معاینه و MRI تشخیص بیماری ام اس رو دادن  و از خرداد ماه شروع به تزریق سینووکس کردم که عوارضش برام خیلی بد میشه و تب و لزر میگیرم ، بهم گفتن نیم ساعت قبل تزریق استامینوفن استفاده کنم ، ولی یکی از دوستام که اونم مبتلا بود گفت خودتو به دارو عادت نده و من این هفته دیگه استامینوفن نخوردم که عوارضش خیلی شدید تر شد ، و همون چشم چپم دوباره یکم تار شده میتونه نشونه حمله باشه، ولی الان حس میکنم ، کم کم داره بهتر میشه خیلی استرس میگیرم .


🆔 @Ameli_Office
🖋 پاسخ: 👇👇👇


 

✅ احساس تب و لرز و درد بدن، از عوارض شایع اینترفرونها بویژه نوع یک آ ( آوونکس، سیناووکس، اکتووکس) است. این عارضه بویژه در شش ماه اول بارزتر بوده و معمولا بتدریج از شدت آن کم می شود. مصرف مسکن قبل از تزریق، از شدت آن می کاهد. در صورت تداوم این عارضه و غیر قابل تحمل بودن آن، می توان دارو را با داروی دیگری از داروهای خط اول درمان (گلاتیرامر، تری فلونامید، دی متیل فومارات) عوض کرد.

 

✅ تشدید گذرای علایم قبلی بدنبال تب ناشی از تزریق اینترفرون نشانه حمله جدید نیست. معمولا این علایم با استراحت و مصرف تب‌بر برطرف می شود.

 


👉 www.t.me/Ameli_Office    کانال تلگرام مطب دکتر جواد عاملی

📩 @DrAmeli             راه ارسال سوال📩

  • جواد عاملی مازندرانی

آوونکس

ام اس

اینترفرون

تب

سینووکس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی