دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

در این وبلاگ بیماریهای مغز و اعصاب، اخبار و پیشرفت های جدید در این زمینه به زبان ساده و قابل استفاده عموم نوشته خواهد شد. بدلیل عدم فرصت کافی امکان پاسخگویی خصوصی مقدور نیست. لذا فقط به سوالاتی که موافقت برای انتشار عمومی در آن درج شده باشد با حفظ محرمانگی پرسشگر و پس از ویرایش مختصر، پاسخ بصورت عمومی منتشر خواهد شد.

ام اس و پلاک جذیذ

جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۰۳:۳۳ ب.ظ

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻پرسش و پاسخ🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

🆔 @Ameli_Office
📩 پرسش:

 

من حدود ۸ ساله مبتلا به ام اس هستم و در حال حاضر بتافرون تزریق میکنم آخرین ام آر ای پارسال همزمان با حمله ای که داشتم انجام دادم، در هفته ی اخیر ام آر ای جدید انجام دادم پلاک فعال مشهود نبود ولی تعداد پلاک ها اضافه شده بود، همینطور یکی از بزرگترین پلاک های سرم حدود 2 mm بزرگتر شده، در این حالت درمان با بتافرون ادامه پیدا کنه؟
آیا نیاز به تعویض داره هست؟

 
🆔 @Ameli_Office
🖋 پاسخ: 👇👇👇

 

✅ بروز حمله جدید و افزایش قابل ملاحظه پلاک نشانه ناتوانی داروی فعلی در کنترل بیماری است. بویژه اگر حمله شدید باشد و بهبودی بعد از آن کامل نباشد نیز از معیارهای مهم برای تقویت درمان است.

✅ البته برای تصمیم به تقویت درمان و انتخاب داروی جدید علاوه بر موارد فوق شرایط دیگری از جمله وضعیت جسمی و بیماری‌های زمینه‌ای و همینطور افزایش احتمال ابتلای به کرونا با داروهای قوی‌تر در شرایط فعلی را باید مد نظر قرار داد.

 


👉 www.t.me/Ameli_Office    کانال تلگرام مطب دکتر جواد عاملی

📩 @DrAmeli             راه ارسال سوال📩

  • جواد عاملی مازندرانی

ام اس

عود

پلاک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی