دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

در این وبلاگ بیماریهای مغز و اعصاب، اخبار و پیشرفت های جدید در این زمینه به زبان ساده و قابل استفاده عموم نوشته خواهد شد. بدلیل عدم فرصت کافی امکان پاسخگویی خصوصی مقدور نیست. لذا فقط به سوالاتی که موافقت برای انتشار عمومی در آن درج شده باشد با حفظ محرمانگی پرسشگر و پس از ویرایش مختصر، پاسخ بصورت عمومی منتشر خواهد شد.

بیخوابی و بیماری پارکینسون

پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۲۴ ب.ظ

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻پرسش و پاسخ🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

🆔 @Ameli_Office

📩 سوال:


من مادری دارم ۸۵ سال داره، که نوراستور می خوره ولی شبها اصلا خواب نداره فقط داد میزنه.

🆔 @Ameli_Office

🖋 پاسخ: 👇👇👇


✅ در این موارد در وهله اول باید علل بی خواب بررسی و درمان شود. بی خوابی در بیماران پارکینسونی شایع و از علل بارز آن درد مفاصل و عضلات، مشکلات حرکتی و گاهی اوقات پای بیقرار است. علل رایج بی خوابی که در سایر افراد دیده می شود در بیماران پارکینسونی هم ممکن است سبب بی خوابی شود.  از جمله این موارد اضطراب و تنش عصبی، محیط خواب نامناسب، عدم رعایت بهداشت خواب، خوابیدن طی روز و گاهی مشکل وقفه تنفسی در خواب و تکرر ادرار شبانه را می توان ذکر کرد.

✅ در مواردی که علت مشخصی برای بی خوابی وجود داشته باشد باید اقدام به رفع این مشکل شود. تنظیم داروهای پارکینسون، درمان پای بیقرار، درمان اضطراب و درمان وقفه تنفسی خواب از مهمترین اقدامات هستند.

✅ در صورت عدم یافت علت مشخص باید در وهله اول بهداشت خواب مجدداً مرور شود. از خوابیدن در طی روز پرهیز شود. دمای اطاق مناسب باشد. نور اطاق را شب از دو ساعت قبل ساعت خواب کم کنیم. از تماشای تلویزیون در ساعات پایانی شب پرهیز شود. تنش و مشاجرات در روز کاسته شود. مطالعه داستان و یا مطالب غیر مهیج در ساعات قبل خواب مفید است. غذای سنگین در اخر شب مصرف نشود. گرسنگی سبب بی خوابی می شود. شیر و ماست در شام سبب بهبود خواب می شود. از مصرف چای و قهوه و سیگار از دو ساعت قبل ساعت خواب پرهیز شود.

✅ در مواردی که باز هم مشکل بی خواب تداوم داشته باشد بطور موقت می توان از دارو‌های خواب آور کمک گرفت. باید توجه داشت مصرف طولانی دارو‌های خواب آور سبب وابستگی می شود.


👉 www.t.me/Ameli_Office    کانال تلگرام مطب دکتر جواد عاملی

📩 @DrAmeli             راه ارسال سوال📩

  • جواد عاملی مازندرانی

بهداشت خواب

بی خوابی

پارکینسون

پای بیقرار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی