دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

در این وبلاگ بیماریهای مغز و اعصاب، اخبار و پیشرفت های جدید در این زمینه به زبان ساده و قابل استفاده عموم نوشته خواهد شد. بدلیل عدم فرصت کافی امکان پاسخگویی خصوصی مقدور نیست. لذا فقط به سوالاتی که موافقت برای انتشار عمومی در آن درج شده باشد با حفظ محرمانگی پرسشگر و پس از ویرایش مختصر، پاسخ بصورت عمومی منتشر خواهد شد.

تشنج مقاوم به درمان

جمعه, ۱۵ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۰۱ ق.ظ


📩 سوال:


 من  32 ساله از ایلام، تشنج دارم و تشنج من جوری هست که قبل از اینکه بخوام تشنج کنم می‌دونم که میخوام تشنج کنم چون نور مثل نور برق یا نور جوشکاری جلو چشمام میاد ام ار ای مشکل ندارد. تو خواب هم پرش بدن گاهی دارم. اولین تشنج من تو خواب، سال ۸۰ بود که با قرص توپیرامات تشنج نکردم ولی دوباره بازگشت الان دوباره برگشته دپاکین میخورم فایده نداره چه کار کنم.


🖋 پاسخ: 


🔴 دلایل متعددی برای کنترل نشدن تشنج علیرغم درمان است:


✅ حملات شبه تشنج با تشنج اشتباه گرفته شده باشد. حالات زیادی وجود دارند که شبیه حمله تشنج می شوند و درمانی غیر از داروهای ضد تشنج دارند.


✅ داروی ضد تشنج مناسب نوع تشنج نباشد. گاهی اوقات اگر داروی تشنج نامناسب باشد حملات تشنج نه تنها کنترل نمی شود بلکه تشدید می شود. در این موارد باید در نوع داروی تجدید نظر شود.


✅ مقدار مصرف دارو کمتر از میزان مورد نیاز برای کنترل تشنج باشد و یا اینکه مصرف دارو بصورت منظم و مرتب نباشد.


✅ در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد تشنج‌ها مقاوم به درمان دارویی هستند و علیرغم مصرف چندین داروی مناسب و با مقدار مناسب حملات باز هم تکرار می شود. در این موارد درمان‌های جراحی مورد توجه قرار می گیرد.


👉 www.t.me/Ameli_Office    کانال تلگرام مطب دکتر جواد عاملی


📩 @DrAmeli             راه ارسال سوال📩


  • جواد عاملی مازندرانی

تشنج

صرع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی