دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

در این وبلاگ بیماریهای مغز و اعصاب، اخبار و پیشرفت های جدید در این زمینه به زبان ساده و قابل استفاده عموم نوشته خواهد شد. بدلیل عدم فرصت کافی امکان پاسخگویی خصوصی مقدور نیست. لذا فقط به سوالاتی که موافقت برای انتشار عمومی در آن درج شده باشد با حفظ محرمانگی پرسشگر و پس از ویرایش مختصر، پاسخ بصورت عمومی منتشر خواهد شد.

درمان جدید آلزایمر در راه است

چهارشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۰۷:۳۰ ب.ظ



📣📣 بارقه های امید برای درمان آلزایمر


💊 نتایج اولیه داروی ضد پلاک آمیلویید در بیماران مبتلا به آلزایمر در مراحل اولیه بیماری نتایج امیدوار کننده‌ای داشته است.

🔴 این دارو که یک آنتی بادی خالص شده انسانی ضد آمیلویید است، هر دو هفته تجویز شده است و در مدت ۱۸ ماه هم از لحاظ عوارض جانبی و هم از لحاظ اثر بخشی بالینی نتایج قابل توجه و امیدوار کننده‌ای داشته است و امید را برای درمان‌های مؤثر در آیندی نزدیک بیشتر کرده است. ‍

🔵 رسوب آمیلویید در مغز از نشانه‌های بیماری آلزایمر است که سالها قبل از بروز علایم بیماری پدید می آید. از آخرین داروهای تایید شده برای بیماری آلزایمر حدود ۱۵ سال گذشته است و درمان‌های جدید هیچکدام موفقیت آمیز نبوده‌اند. در این تحقیق دیده شده که اگر مقدار داروی آنتی بادی ضد آمیلویید افزایش داده شود و دارو در مراحل اولیه بیماری شروع شود، اثرات بارزی در کاهش مقدار آمیلویید مغزی و همچنین کاهش سرعت از دست رفتن حافظه خواهد داشت.

🔵 البته هنوز این دارو برای استفاده در بیماران مورد تایید قرار نگرفته و تا تایید نهایی شاید نیاز به مطالعات بیشتری داشته باشد.


👉 www.t.me/Ameli_Office    کانال تلگرام مطب دکتر جواد عاملی


📩 @DrAmeli             راه ارسال سوال📩

  • جواد عاملی مازندرانی

آلزایمر

درمان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی