دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

در این وبلاگ بیماریهای مغز و اعصاب، اخبار و پیشرفت های جدید در این زمینه به زبان ساده و قابل استفاده عموم نوشته خواهد شد. بدلیل عدم فرصت کافی امکان پاسخگویی خصوصی مقدور نیست. لذا فقط به سوالاتی که موافقت برای انتشار عمومی در آن درج شده باشد با حفظ محرمانگی پرسشگر و پس از ویرایش مختصر، پاسخ بصورت عمومی منتشر خواهد شد.

علت تشنج چیست؟

جمعه, ۱۳ دی ۱۳۹۲، ۰۱:۲۶ ب.ظ

هر عاملی که سبب آسیب به مغز شود می تواند موجب ایجاد تشنج شود. در اکثر موارد با رفع علت آسیب رسان تشنج هم متوقف می شود. در اغلب موارد هیچ علت خاصی برای صرع یافت نمی‌شود. در میان علل شناخته شده شایعترین علل تشنج و صرع را بیماریهای رگهای خونی مغز (سکته مغزی)، ضربه مغزی، نقص های مادرزادی، عفونت مغزی، سوء مصرف داروها مثل ترامادول و برخی موادمثل کراک و شیشه، تومور مغزی و بیماریهای تحلیل برنده مغز (دژنراتیو) تشکیل می دهند.

علل شایع تشنج بر حسب محدوده سنی شروع صرع متفاوت است. در کودکان زیر 14 سال شایعترین علت شناخته شده نقوص مادرزادی بوده است. از علل دیگر صرع در این سنین نرسیدن اکسیژن به مغز در حوالی تولد، اختلالات متابولیسم بدن و عفونت های مغز است. در حالیکه در افراد مسن شایعترین علل صرع را سکته و بیماریهای عروق مغزی، بیماریهای دژنراتیو مغز و تومورها تشکیل میدهند.

برخی عوامل سبب تسهیل بروز حمله تشنج می شوند اما علت تشنج نیستند. بنابراین با جلوگیری از این عوامل می توان از تکرار حمله تشنج جلوگیری کرد. هیجانات شدید، فعالیت شدید، موسیقی بلند، نور فلاش، تب، دوره عادت ماهیانه زنان، بی خوابی از جمله این عوامل هستند.




کانال تلگرام: www.t.me/Ameli_Office



  • جواد عاملی مازندرانی

تشنج

علت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی