دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

در این وبلاگ بیماریهای مغز و اعصاب، اخبار و پیشرفت های جدید در این زمینه به زبان ساده و قابل استفاده عموم نوشته خواهد شد. بدلیل عدم فرصت کافی امکان پاسخگویی خصوصی مقدور نیست. لذا فقط به سوالاتی که موافقت برای انتشار عمومی در آن درج شده باشد با حفظ محرمانگی پرسشگر و پس از ویرایش مختصر، پاسخ بصورت عمومی منتشر خواهد شد.

عوارض تزریق سینووکس

چهارشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۵۴ ب.ظ

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻پرسش و پاسخ🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻


📩 سوال:

من دی ماه ۹۵ دچار تاری دید شدم که تشخیص دادن بیماری ام اس دارم با کورتون چشمم برگشت مثل قبل، و از بهمن ۹۵ هم دارم سینووکس میزنم مشکل خاصی ندارم فقط درد شدیدی بعد تزریق دارم.
میخواستم بپرسم با توجه به خفیف بودن بیماریم ایا امکانش هست درد بعد تزریقم از بین بره یا باید دارومو تغییر بدم ؟؟..
این مدت که سینووکس زدم مشکلی نداشتم چند ماه پیش که ام ار ای دادم پلاک هایم ثابت بود تنها مشکلم سینووکسه درد و عوارضش است.



🖋 پاسخ: 👇👇👇


✅ درد بدن و تب و حالت سرماخوردگی از عوارض شایع اینترفرونها بویژه اینترفرون بتا ۱ آ ( آوونکس، سینووکس، اکتووکس) است. گرچه به مرور زمان از شدت آن کاسته می شود اما در برخی ممکن است بعد سال‌ها همچنان آزار دهنده باشد.

✅ در صورتیکه عوارض تزریق برای بیمار آزار دهنده و غیر قابل تحمل باشد می توان از درمان‌های دیگر خط اول استفاده کرد. گلاتیرامر ( کوپامر، سینومر) گرچه سبب درد گذرای محل تزریق می شود اما عوارض تب و لرز و درد بدنی خیلی کمتری نسبت به اینترفرونها دارد.

✅ در مواردی که بیمار اساساً حاضر به استفاده از داروهای تزریقی نباشد می توان از داروهای خوراکی خط اول استفاده کرد. در خانم‌ها که مسئله احتمال بارداری مطرح است گزینه مناسب دی متیل فومارات ( دیفوزل، سینوتک، میلوبایوکس) است. در مردان و خانم‌هایی که قصد بارداری ندارند و به روش مطمئنی جلوگیری می کنند، تری فلونامید ( اوباجیو، تیریجیو، تبازیو) هم از گزینه‌های مناسب می باشد.



👉 www.t.me/Ameli_Office    کانال تلگرام مطب دکتر جواد عاملی

📩 @DrAmeli             راه ارسال سوال📩

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی