دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

در این وبلاگ بیماریهای مغز و اعصاب، اخبار و پیشرفت های جدید در این زمینه به زبان ساده و قابل استفاده عموم نوشته خواهد شد. بدلیل عدم فرصت کافی امکان پاسخگویی خصوصی مقدور نیست. لذا فقط به سوالاتی که موافقت برای انتشار عمومی در آن درج شده باشد با حفظ محرمانگی پرسشگر و پس از ویرایش مختصر، پاسخ بصورت عمومی منتشر خواهد شد.

لرزش دست

جمعه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۳:۴۰ ب.ظ

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻پرسش و پاسخ🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻


📩 سوال:


مرد ٥۷ ساله، مدت چهار سال است که به لرزش خفیف دست چپ دچارم. دست راستم فاقد مشکل است. لرزش در مواقع عصبی شدن و  یا بلند کردن وسایل بیشتر خود نمایی میکند. گاهی در همین دست احساس کرختی هم وجود دارد. در مراجعه به پزشک تشخیص پارکینسون بوده و داروی نوراستور تجویز شده است. مادرم همین مشکل را با شدت بیشتر تا پایان عمر داشت. از مصرف هر دارویی اکراه دارم.


🖋 پاسخ: 👇👇👇


✅ لرزش دست یکی از علایم بیماری پارکینسون است ولی هر لرزشی نشانه ابتلاء به بیماری پارکینسون نمی باشد.


✅ لرزش دست در بیماری پارکینسون بیشتر در حالت استراحت مثلاً موقع تماشای تلویزیون و یا راه رفتن دیده می شود و با شروع حرکت موقتا کم می شود و‌مجدد شروع می شود. این لرزش اگر شدید نباشد و تنها علامت باشد چندان مشکلی در کارکرد فرد ایجاد نمی کند و الزامی به درمان ندارد. در بسیاری از اوقات بخاطر خجالت بیمار از لرزش مجبور به درمان می شویم.

✅ از لرزش‌های شایع دیگر لرزش وضعیتی است که اکثراً زمینه ارثی دارد. این لرزش ممکن است از سنین جوانی هم شروع شود. در این حالت با نگهداشتن دست در یک حالت و با حرکت و کار لرزش بیشتر می شود و با استراحت بر طرف می شود. گرچه برای این لرزش زمینه ارثی وجود دارد اما در همه بروز پیدا نمی کند.

✅ درمان لرزش بستگی به نوع لرزش و شدت آن دارد. اگر لرزش مشکلی در عملکرد ایجاد نکرده باشد نیازی به درمان ندارد. درمانهای دارویی مانع پیشرفت و شدت گرفتن لرزش در هیچکدام از لرزش‌های فوق نمی شود.

✅ در مواردی که لرزش خیلی شدید و سبب اختلال عملکرد شود و با درمانهای دارویی هم بهتر نشود می توان از تزریق موضعی بوتاکس در عضلات مسئول لرزش هم کمک گرفت. در موارد مقاوم به درمان روش‌های جراحی کاشت الکترود در مغز (DBS) قابل انجام است.


👉 www.t.me/Ameli_Office    کانال تلگرام مطب دکتر جواد عاملی


📩 @DrAmeli             راه ارسال سوال📩

  • جواد عاملی مازندرانی

لرزش

لرزش وضعیتی

پارکینسون

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی