دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

در این وبلاگ بیماریهای مغز و اعصاب، اخبار و پیشرفت های جدید در این زمینه به زبان ساده و قابل استفاده عموم نوشته خواهد شد. بدلیل عدم فرصت کافی امکان پاسخگویی خصوصی مقدور نیست. لذا فقط به سوالاتی که موافقت برای انتشار عمومی در آن درج شده باشد با حفظ محرمانگی پرسشگر و پس از ویرایش مختصر، پاسخ بصورت عمومی منتشر خواهد شد.

پای بیقرار و بارداری

جمعه, ۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۵ ب.ظ

 

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻پرسش و پاسخ🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

🆔 @Ameli_Office
📩 پرسش:

 

من مبتلا به سندرم پای بیقرار بسیار شدید هستم. به طوری که زندگی من تحت تاثیر قرار گرفته و به شدت زجر میکشم، من در بارداری اول ٢ قرص دوز ٠/٧ سیفرول رو مصرف میکردم، اما در شیردهی به دلیل اینکه میترسیدم در شیر ترشح بشه مصرف نکردم و واقعا زجر کشیدم، الان دوباره باردار هستم و دوز ٠/١٨ رو ٢ تا مصرف میکنم. سوالم اینه که آیا میتونم تو شیردهی مصرف کنم؟ واقعا وحشتناکه زندگی من بدون این قرص. ممنونم


🆔 @Ameli_Office
🖋 پاسخ: 👇👇👇


✅ پای بیقرار که به صورت احساس درد و گرفتگی و سوزش و نیاز به حرکت دادن پا برای تخفیف این احساسات آزاردهنده است، در دوران بارداری دو برابر سایر مواقع است و در ماههای آخر بارداری به حداکثر شدت می رسد. این مشکل که شب ها بیشتر می شود سبب اختلال خواب می شود.


✅ افسردگی، اضطراب، کم خوابی به دلایل دیگر از جمله وقفه تنفسی خواب و کم خونی فقر آهن و دیابت از عوامل تشدید این مشکل است.

 

✅ برای درمان در وهله اول باید به روش های غیر دارویی مثل ورزش در طی روز، پرهیز از زیاده روی در مصرف قهوه، چای و کاکائو، ماساژ پاها و تغییر توجه موقع رفتن برای خواب با کارهایی مثل مطالعه کمک گرفت.  

 

✅ در دوران بارداری و شیر دهی به علت محدودیت در مصرف داروها، در قدم اول از قرص های آهن جهت تخفیف این مشکل استفاده می شود. در صورت عدم پاسخ مناسب، از کلونازپام و در قدم  بعدی مادوپار را می توان توصیه کرد. داروی خط آخری که گاهی اوقات و با مراقبت توصیه شده است اکسی کدون می باشد.

 

✅ در دوران شیردهی کلونازپام و گاباپنتین قابل تجویز هستند.

 

✅ مصرف سیفرول در بارداری و شیردهی توصیه نمی شود.



👉 www.t.me/Ameli_Office    کانال تلگرام مطب دکتر جواد عاملی

📩 @DrAmeli             راه ارسال سوال📩

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی