دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

در این وبلاگ بیماریهای مغز و اعصاب، اخبار و پیشرفت های جدید در این زمینه به زبان ساده و قابل استفاده عموم نوشته خواهد شد. بدلیل عدم فرصت کافی امکان پاسخگویی خصوصی مقدور نیست. لذا فقط به سوالاتی که موافقت برای انتشار عمومی در آن درج شده باشد با حفظ محرمانگی پرسشگر و پس از ویرایش مختصر، پاسخ بصورت عمومی منتشر خواهد شد.

پیشگویی سیر بیماری ام اس

جمعه, ۵ بهمن ۱۳۹۷، ۰۲:۱۳ ب.ظ

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻پرسش و پاسخ🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻

🆔 @Ameli_Office

📩 سوال:

من تقریبا ٢سال میشه که ام اس دارم  ٥ ماه بتافرون تزریق کردم ولی نتیجه نداد الان ١١ماهه کپسول دیفوزیل مصرف میکنم هیچ مشکله جسمانی هم ندارم به نظر شما ام اس من خفیفه؟


🆔 @Ameli_Office

🖋 پاسخ: 👇👇👇



✅ پیشگویی سیر بیماری از ابتدای تشخیص کمی مشکل است و بصورت قطعی نمی توان بیماری فرد را شدید یا خفیف دانست.  بیشتر معیارهای پیشگویی سیر و شدت بیماری تخمینی هستند.

✅ هر قدر تعداد حملات بیشتر و پاسخگویی به درمانهای دارویی کمتر باشد، می تواند از شدت بیماری و نیاز به تشدید درمان حکایت کند. باقی ماندن علایم بعد از بهبود حمله نیز علامت خوبی نیست و می تواند نشانه بیماری شدید باشد.

✅ هر چه تعداد پلاک های مغزی و نخاعی کمتر باشد بهتر است و بلعکس اگر در ابتدای تشخیص، تعدادپلاک ها زیاد باشد می تواند نشانه شدت بیماری و نیاز به درمان های قوی تر باشد. کوچک شدن حجم مغز  نیز می تواند معیاری بر شدت بیماری باشد.




👉 www.t.me/Ameli_Office    کانال تلگرام مطب دکتر جواد عاملی

📩 @DrAmeli             راه ارسال سوال📩

  • جواد عاملی مازندرانی

ام ار ای

ام اس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی