دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

در این وبلاگ بیماریهای مغز و اعصاب، اخبار و پیشرفت های جدید در این زمینه به زبان ساده و قابل استفاده عموم نوشته خواهد شد. بدلیل عدم فرصت کافی امکان پاسخگویی خصوصی مقدور نیست. لذا فقط به سوالاتی که موافقت برای انتشار عمومی در آن درج شده باشد با حفظ محرمانگی پرسشگر و پس از ویرایش مختصر، پاسخ بصورت عمومی منتشر خواهد شد.

گیاه گارسینیا کامبوجیا و ام اس

جمعه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۳:۱۳ ب.ظ

🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻پرسش و پاسخ🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻


📩 سوال:

 میخواستم بدونم قرص های لاغری گیاهی گارسینیا کامبوجیا برای بیماران ام اس چه تاثیری داره؟ میتوانند استفاده کنند؟



🖋 پاسخ: 👇👇👇


✅ گارسینیا کامبوجیا یک میوه مناطق گرمسیری است که برخی معتقدند بدلیل داشتن ماده هیدروکسی سیتریک اسید سبب کاهش تولید چربی و کاهش اشتها می شود.

✅ گرچه در مطالعات بر روی موش این ماده سبب کاهش اشتها و وزن شده است اما در مطالعات انسانی در برخی سبب کاهش اشتها و کاهش وزن می شده و در برخی اثر چندانی نداشته است.


✅  نکته مهم اینست که گیاهی بودن دارو به معنی بی عارضه بودن آن نیست. این دارو علاوه بر عوارض نه چندان مهمی مثل تهوع و سرگیجه و مشکلات گوارشی و سردرد در برخی بیماران سبب افزایش آنزیم‌های کبدی و مواردی نارسایی کبدی شده است.

✅ بعلاوه این داروی گیاهی با سایر داروها بویژه داروهای ضد افسردگی، داروهای آسم و آلرژی، داروهای کاهنده قند خون و ضد انعقادی تداخل کرده و احتمال مسمومیت دارویی را بالا می برد.

✅ گرچه شواهدی دال بر تاثیر این دارو بر روی بیماری ام اس وجود ندارد اما با توجه به متابولیسم کبدی داروهای ام اس باید خطر آسیب کبدی را جدی گرفت و از مصرف آن همراه با داروهای ام اس اجتناب کرد.



👉 www.t.me/Ameli_Office    کانال تلگرام مطب دکتر جواد عاملی

📩 @DrAmeli             راه ارسال سوال📩

  • جواد عاملی مازندرانی

ام اس

گارسینیا کامبوجیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی