دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

در این وبلاگ بیماریهای مغز و اعصاب، اخبار و پیشرفت های جدید در این زمینه به زبان ساده و قابل استفاده عموم نوشته خواهد شد. بدلیل عدم فرصت کافی امکان پاسخگویی خصوصی مقدور نیست. لذا فقط به سوالاتی که موافقت برای انتشار عمومی در آن درج شده باشد با حفظ محرمانگی پرسشگر و پس از ویرایش مختصر، پاسخ بصورت عمومی منتشر خواهد شد.

اخیراً سازمان غذا و داروی امریکا، داروی جدیدی را برای درمان بیماران مبتلا به ام اس مورد تایید قرار داده است. این دارو هم در ام اس دارای حالت حمله ای قابل استفاده است و هم در بیماران مبتلا به ام اس تدریجا پیشرونده بدون حمله کاربرد دارد. تا بحال برای بیماری ام اس از نوع بدون حمله ولی پیشرونده تدریجی درمانی وجود نداشت و این دارو اولین درمان مورد تایید در این موارد می باشد.

اوکرلیزوماب (Ocrelizumab) که با نام تجاری Ocrevus معرفی شده است دارویی جدید با مکانیسم اثری متفاوت از داروهای قبلی است که بصورت تزریق آهسته وریدی هر شش ماه یک بار تجویز می شود. 

این دارو در مقایسه با داروی ربیف تا حدود ۴۷ درصد سبب کاهش حمله در سال شده و در حدود ۸۰- ۹۵ درصد مانع پیدایش پلاک جدید در ام آر آی شده است. 

در بیماران با ام اس پیشرونده اولیه در مدت سه ماه تا حدود ۲۵ درصد از خطر تشدید علایم جلوگیری می کند.

مهمترین عارضه دارو واکنش های موقع تزریق دارو و عفونت تنفسی بوده است.




کانال تلگرام: www.t.me/Ameli_Office



  • جواد عاملی مازندرانی

Ocrelizumab

Ocrevus

ms

ام اس

اکرلیزوماب

درمان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی