دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

دکتر جواد عاملی مازندرانی

متخصص بیماریهای مغز و اعصاب

در این وبلاگ بیماریهای مغز و اعصاب، اخبار و پیشرفت های جدید در این زمینه به زبان ساده و قابل استفاده عموم نوشته خواهد شد. بدلیل عدم فرصت کافی امکان پاسخگویی خصوصی مقدور نیست. لذا فقط به سوالاتی که موافقت برای انتشار عمومی در آن درج شده باشد با حفظ محرمانگی پرسشگر و پس از ویرایش مختصر، پاسخ بصورت عمومی منتشر خواهد شد.

التهاب عصب بینایی

شنبه, ۲ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶ ق.ظ


📩 سوال:


🔴 من دختر ۲۵ ساله هستم، دو ماه قبل چشم راستم تار شد. دکتر چشم پزشک گفت دچار التهاب عصب چشم شده‌ام. چون در ام آر ای مغزم چند پلاک وجود   داشت به دکتر مغز و اعصاب معرفی کرد. الان دید چشمم بعد آمپول کورتن بهتر شده ولی گفته‌اند تشخیص ام اس است وباید آمپول ربیف تزریق کنم.


🖋 پاسخ: 👇👇👇



✅ التهاب عصب بینایی چشم از علایم شایع بیماری ام اس است. در ۱۵- ۲۰ درصد بیماران اولین علامت بیماری با التهاب عصب بینایی شروع می شود و در نیمی از بیماران در دوره‌ای از بیماری التهاب عصب بینایی را پیدا می کنند.


✅ اگر التهاب عصب بینایی همراه با پلاک‌های مغزی و OCB در رزمایش مایع نخاع باشد احتمال بیماری ام‌اس و تکرار حملات در آینده بیشتر می شود.


✅ در اکثریت بیماران درمان با کورتون داخل سرمی ( پالس) سبب تسریع بهبودی التهاب و دید چشم می شود. گرچه در برخی موارد بهبودی کامل نخواهد بود.


✅ در مواردی که در ام آر آی مغز و نخاع پلاک‌های متعدد دیده می شود و در آزمایش مایع نخاع OCB مشاهده می شود بهتر است برای پیشگیری از ایجاد پلاک جدید و همینطور حمله جدید درمان‌های پیشگیرانه مثل اینترفرونها یا گلاتیرامر استفاده شود.



کانال تلگرام مطب دکتر جواد عاملی www.t.me/Ameli_Office



  • جواد عاملی مازندرانی

OCB

التهاب عصب بینایی

ام اس

ربیف

نوریت

گلاتیرامر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی